Oligofrenopedagogika

12:00:00

Strona gówna O sobie Matematyka Informatyka Praca Hobby Spotkanie

Zadania terapeutyczne:

1. Integracja zespołu.
2. Budowanie więzi między terapeutą a grupą.
3. Eliminowanie stresu i napięć emocjonalnych.
4. Stwarzanie okazji do odnoszenia sukcesu.
5. Usprawnianie funkcji percepcyjno-motorycznych
a) w sferze sluchowo-językowej:
- wzbogacanie słownika czynnego i biernego,
- praca nad poprawnością ustnych i pisemnych wypowiedzi,
- doskonalenie umiejętności różnicowania głosek, dokonywania operacji na cząstkach fonologicznych,
- doskonalenie pamięci i spostrzegawczości słuchowej,
- doskonalenie kompetencji komunikacyjnych,
b) w sferze wzrokowej:
- usprawnianie analizatora wzrokowego, - ćwiczenie pamięci i spostrzegawczości wzrokowej,
- usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
c) w sferze ruchowej:
- ćwiczenia motoryki ręki piszącej,
- poprawa poziomu graficznego pisma,
- doskonalenie koordynacji ruchów całego ciała,
d) utrwalenie orientacji w schemacie ciała i przestrzeni,
e) ćwiczenie koncentracji uwagi.
6. Doskonalenie umiejętności szkolnych:
- usprawnianie techniki czytania,
- ćwiczenia w rozumieniu czytanej treści,
- wypracowanie nawyku pisania poprawnego pod względem ortograficznym, interpunkcyjnym, graficznym,
- wdrażanie do autokorekty,
-wypracowanie czujności i wrażliwości ortograficznej,
- utrwalenie zasad ortograficznych (znajomość i stosowanie),
-wypracowanie umiejętności redagowania tekstów.

Autor: Michał Kuchczyński

Stopka